جهت دریافت یک دستگاه پایانه فروشگاهی می توان با تماس با شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت که اطلاعات آن-ها از طریق بخش پیوندهای سایت شاپرک موجود می باشد و یا ثبت درخواست از طریق وب سایت شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت اقدام نمود.
همچنین از طریق سامانه جامع پذیرندگان که بزودی دسترسی آن در سایت شاپرک قرار خواهد گرفت می توان نسبت به ثبت درخواست جهت دریافت انوع ابزار پذیرش اقدام نمود.
پس از انجام تراکنش دستگاه به صورت خودکار رسیدی مبنی بر انجام موفق یا
ناموفق تراکنش چاپ می نماید. پذیرنده باید در هنگام کشیدن کارت توسط مشتری
از اصالت برگه خروجی دستگاه مطمئن شده و سپس کالا را تحویل دهد. به عبارتی
اخذ رسید خرید موفق از دستگاه به معنی انجام تراکنش بوده و واریز وجه به
حساب پذیرنده تضمین شده است.
موارد امنیتی که به هنگام خرید با کارت باید توسط دارنده کارت/مشتری باید به آن توجه نمود، عبارتند از:
با توجه به یکسان بودن عملکرد تمامی پایانه های فروش صرفاٌ استفاده از یک پایانه فروش کافی است.
خیر. اخذ هر گونه هزینه اضافی از دارنده کارت و تحت هر عنوان توسط پذیرنده کارت مجاز نیست.
حوزه مسئولیت های پذیرندگان کارت در ارایه خدمات به شرح زیر می باشد:
به هنگام عقد قرارداد با شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت رعایت مواردی شامل
درج کامل اطلاعات هویتی، شماره تاریخ و مدت اعتبار قرارداد با شرکت ارایه
دهنده خدمات پرداخت، مبلغ قرارداد، نحوه محاسبه کارمزد و یا هر گونه هزینه
احتمالی دیگر (سایر هزینه ها) دریافتی از پذیرنده، شرایط و الزامات تسویه
حساب، نوع خدماتی که پذیرنده فروشگاهی یا پذیرنده اینترنتی ارایه می نماید،
تعهدات و مسولیت های طرفین، شرایط تسویه حساب، جبران خسارت و فسخ قرارداد
لازم بوده و پذیرنده باید به آن توجه لازم را مبذول نماید.
محدودیت هایی برای استفاده از ابزارهای پذیرش برای پذیرندگان خاطی در نظر گرفته شده است که به شرح موارد زیر می باشند: