شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸
شرکت شاپرک

پرسش و پاسخ های متداول

با کلیک بر روی هر گروه می توانید فهرست مرتبط با آن را مشاهده نمایید.

کارت های صادر شده توسط بانک های دولتی و خصوصی و یا موسسات مالی و اعتباری که عضو شبکه شتاب باشند بر روی کلیه ابزارهای پذیرش اعم از پایانه های فروش، درگاه های پرداخت اینترنتی و درگاه های پرداخت موبایلی متصل به شاپرک قابل استفاده هستند.

در این حالت معمولاٌ مبلغ کسر شده در چند دقیقه ابتدایی و یا نهایتاٌ طی 72 ساعت به حساب مشتری عودت داده می شود. در صورت عدم بازگشت وجه به حساب، مشتری می تواند از طریق تماس با مرکز تماس شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت و یا با استفاده از تلفن گویای 29911 نسبت به پیگیری مغایرت ایجاد شده اقدام نماید.

به منظور حصول اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک سایت فروشگاهی توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

الف - آدرس صفحه پرداخت می بایست صرفاٌ آدرس یکی از درگاه های پرداخت مورد تایید و تحت دامنه شاپرک به شرح زیر باشد.

ب - حرف S در https به معنی امن بودن سایت می باشد.

ردیف

نام شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

درگاه شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

1

آسان پرداخت پرشین

https://asan.shaparak.ir

2

به پرداخت ملت

https://bpm.shaparak.ir

3

تجارت الکترونیک پارسیان

https://pec.shaparak.ir
4

تجارت الکترونیک پارسیان

https://pecco.shaparak.ir

5

پرداخت الکترونیک سامان

https://sep.shaparak.ir

6

پرداخت الکترونیک پاسارگاد

https://pep.shaparak.ir

7

پرداخت نوین آرین

https://pna.shaparak.ir
8

پرداخت الکترونیک سداد

https://sadad.shaparak.ir

9

کارت اعتباری ایران کیش

https://ikc.shaparak.ir

10

فن آوا کارت

https://fcp.shaparak.ir
11

پرداخت الکترونیک سپهر

https://mabna.shaparak.ir

12

الکترونیک کارت دماوند

https://ecd.shaparak.ir

13
سایان کارت

https://pas.shaparak.ir


با استفاده از ارائه رسید کالا و خدمات می توان نسبت به اثبات انجام عملیات خرید از فروشنده اقدام نمود. لذا نگهداری رسید تا زمان دریافت کالا لازم می باشد.

در صورت مشاهده خطای امنیتی به هنگام ورود به صفحه پرداخت اینترنتی، کاربر می بایست از ادامه فرآیند خودداری نموده و با تعویض یا بروز رسانی مرورگر دستگاه، در شرایط امن اقدام به پرداخت نماید. در صورت بروز مجدد خطای امنیتی کاربر می بایست، عملیات خود را متوقف کرده وبا مرکز تماس شرکت پرداخت الکترونیک مربوطه به منظور کسب راهنمایی های لازم تماس حاصل نماید.

برای انجام عملیات خرید اینترنتی توصیه می شود از مرورگرهای بروز رسانی شده استفاده گردد.

  • تعویض مرتب رمز دوم کارت به صورت دوره ای ضروری می باشد. همچنین توصیه می گردد از نوشتن رمز و مشخصات کارت روی کاغذ یا ذخیره آنها در فایل به صورت رمز نشده خودداری شود.
  • برای انتخاب رمز دوم استفاده از اعدادی که قابل حدس توسط دیگران هستند (مانند تاریخ تولد، شماره شناسنامه)، و یا شماره های ساده مانند 11111 توصیه نمی شود.
  • دارندگان کارت باید از قراردادن شماره رمز در اختیار پذیرندگان فروشگاهی خودداری کرده و درخواست نمایند تا پذیرنده دستگاه کارتخوان را در اختیار آن ها قرارداده تا شخصا نسبت به ورود رمز در شرایط امن اقدام نماید.
  • توجه به وجود نماد اعتماد الکترونیکی معتبر در سایت ضروری بوده و دارنده کارت باید نسبت به معتبر بودن آن اطمینان حاصل نماید.

دارنده کارت باید به هنگام ورود به سایت از وجود نماد اعتماد الکترونیکی مطمئن شود. نماد اعتماد صحیح دارای مشخصات زیر است:

  • دارنده کارت باید روی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کرده تا لینک مربوط به آن باز گردد. در صورت عدم باز شدن لینک مربوطه، نماد اعتماد الکترونیکی صرفا یک تصویر بوده و جعلی می باشد.
  • آدرس (URL) سایت کسب و کار با آدرسی كه در صفحه معرفی می شود باید یكسان باشد.
  • آدرس (URL) صفحه حتما با http://www.enamad.ir آغاز شده باشد.
  • توضیحات مربوط به سایت شامل آدرس سایت، مدت اعتبار نماد، صاحب امتیاز و پست الکترونیکی در آن درج شده باشد.