شاپرک پلاس در اردیبهشت 1403 ذیل معاونت راهبرد و نوآوری و با اهداف ایجاد فضای نوآوری پایدار و تعامل با صنعت، توانمندسازی و تقویت ظرفیتهای دانشی اکوسیستم،و نیز ایجاد تعامل نزدیکتر و فعالانهتر با شبکه پرداخت و ذینفعان این صنعت شکل گرفت. برگزاری دورههای مهارتمحور، ماراتنها، رویدادهای ایدهپردازی، ایونتهای مناسبتی، دورههای کارآموزی، بوتکمپها، رویدادهای انتقال تجربه، دورههای toolkit و انتشار پادکست و فصلنامه دیجیتال از کارکردهای شاپرک پلاس است.
- فراهم کردن زمینه انجام آموزشهای ویژه و تخصصی برای متقاضیان
- ایجاد دسترسی به منابع مطالعاتی، ابزارهای تکنولوژیکی و خبرگان صنعت
- تقویت فعالیتهای پژوهشی نوآورانه در راستای توسعه صنعت فینتک
- حفظ همسویی و همنوایی با روندها و تحولات حوزه فینتک
- حمایت از فعالین صنعت، و کسب و کارها و راهنمایی آنها در امر رگولاتوری
- تسهیل شبکهسازی بین کارشناسان صنعت، کارآفرینان، استارتآپها، سرمایهگذاران و دانشپژوهان
- توسعه چشمانداز شغلی از طریق ایجاد استخرهای استعداد، آموزش دانشهای تخصصی و ارائه گواهینامهها
- توسعه و تسری راهحلهای نوآورانه به صنعت پرداخت کشور
- تقویت جایگاه برند شاپرک در شبکه پرداخت