تأکید شاپرک بر رعایت ضوابط ارائه و استفاده از ابزارها پرداخت الکترونیک


کد خبر: 1529812927
1397/04/03 06:07
گسترش، افزایش و تنوع استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک در کشور طی سال‌های اخیر علاوه بر آثار و برکات فراوانی که برای اقتصاد و رفاه حال صاحبان کسب‌وکار، عموم مردم و... داشته، ضرورت آشنایی بیشتر با ضوابط و نکات استفاده درست و مطمئن از این ابزارها را بیش از پیش افزایش داده‌است.
بر اساس همین ضرورت، شاپرک خلاصه‌ای از مهم‌ترین مواردی را که دارندگان کارت، پذیرندگان فروشگاهی، صاحبان درگاه‌های پرداخت اینترنتی و.. باید از اطلاع داشته باشند را به صورت تدوین شده به آگاهی مردم عزیز می‌رساند. این موارد البته پیش از این و در قالب‌ الزامات شبکه پرداخت کشور به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابلاغ و نسبت به آموزش این موراد به پذیرندگان در این خصوص تأکید شده بود.


1-     براساس مستند «"مقررات ناظر بر ارائه دهندگان خدمات پرداخت" پذیرندگان پیش از انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت یا شرکت‌های پرداخت‌یار باید از معتبر بودن شرکت مربوط، اطمینان حاصل کنند. پذیرندگان می‌توانند لیست شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت یا پرداخت‌یاران معتبر را در سایت شاپرک مشاهده کنند.
2-     براساس بند (5-4-3) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرنده مجاز است ابزار پذیرش را صرفا برای بهره‌برداری در حوزه‌ فروش کالا یا خدمات مندرج در قرارداد مورد استفاده قرار دهد. بنابراین هر گونه استفاده از پایانه فروش غیر مورد درج شده در قرارداد، تخلف  است.
3-     براساس بند (5-2) مستند «مدیریت پذیرندگان پرخطر»پذیرنده مجاز به فروش کالا یا ارائه خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران نیست.
4-     براساس بند (5-4-3) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرنده مجاز به واگذاری ابزار پذیرش به اشخاص غیر نیست. عدم توجه به این موضوع، تخلف محسوب شده و شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت درصورت مشاهده، می‌تواند اقدام به قطع ارائه خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرنده کند و مراتب را به مراجع قضایی و انتظامی اطلاع دهد.
5-     براساس بند (5-4-1) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرندگان باید دقت داشته باشند تجهیزاتی که از طرف شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد(مانند دستگاه کارتخوان)، امانی بوده و باید در حفظ و نگهداری مناسب آن‌ها کوشا باشند. تجهیزات امانی درصورت اتمام یا فسخ قرارداد، باید به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت عودت داده شود. همچنین در صورت سرقت و یا مفقودی دستگاه یا ایجاد هرگونه ضرر و زیان وارده به تجهیزات (به غیر از شرایط فورس ماژور)، طبق میزان خسارت تعیین شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، پذیرنده موظف به پرداخت غرامت و جبران خسارت براساس مفاد قرارداد می‌باشد.
6-       براساس بند (5-9-1) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرنده موظف است پایانه را در محلی قرار دهد که دارنده کارت بتواند براحتی و با حداکثر پوشش ممکن رمز خود را وارد و از مبلغ ثبت شده بابت خرید ( قبل از ورود رمز و ارسال تراکنش) اطمینان حاصل کند. در این مکان نباید صفحه کلید دستگاه توسط دوربین، مانیتور شود.
7-     براساس بند (5-9-1) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرنده موظف است حریم دارنده کارت را رعایت کرده و به هیچ عنوان جهت ورود اطلاعات به پایانه فروش، رمز مشتری را از وی درخواست نکند. (ورود رمز الزاما باید توسط مشتری انجام گیرد). عدم توجه به این موضوع توسط پذیرنده، جزو اشکالات پذیرنده محسوب شده و درصورت رؤیت توسط بازرسان شاپرک، نام پذیرنده در «فهرست سیاه پذیرندگان» درج خواهد شد. همچنین درصورت عدم رعایت این بند، پذیرنده و شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت مربوطه، متعهد به جبران خسارت دارندگان کارت علاوه بر جرایم قانونی پیش‌بینی شده خواهند بود.
8-     براساس بند (5-13-1) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرندگان مجاز نیستند بابت پرداخت وجه از طریق ابزارهای پذیرش، مبلغ اضافی از دارنده کارت دریافت کنند.
9-     براساس بند (5-1-6) مستند «الزامات پذیرندگان اینترنتی»)پذیرندگان اینترنتی مجاز نیستند هیچگونه اطلاعات حساس دارنده کارت(Cvv2، تاریخ انقضاء و رمز دوم) را از طریق سایت خود از دارندگان کارت دریافت کنند.
10- براساس بند (5-1-8) مستند «الزامات پذیرندگان اینترنتی»)پذیرندگان باید درصورت رخداد موارد امنیتی مانند هک شدن سایت پذیرنده، بلافاصله موارد را به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت اعلام کنند.
11- براساس بند (5-1-3) مستند «مقررات استفاده از نام و نشان تجاری شاپرک»پذیرنده مجاز به نصب لوگوی بانک یا سایر مؤسسات و سازمان‌ها بر روی پایانه فروش خود نیست. نصب هرگونه برچسب بر روی پایانه فروش، صرفا باید توسط پشتیبان معتبر شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، انجام شود.
12- براساس بند (5-1-1) مستند «مقررات صدور برگه رسید پایانه‌های فروش»پذیرنده موظف است درصورت انجام تراکنش‌های خرید کالا یا دریافت خدمات، پرداخت قبض، خرید شارژ، رسید تراکنش را به مشتری(دارنده کارت) تحویل دهد. در مورد سایر تراکنش‌ها مانند اخذ موجودی حساب و تغییر رمز و ... صدور رسید به اختیار مشتری خواهد بود.
13- براساس بند (6-2-12) مستند «الزامات پرداخت‌های همراه مبتنی بر M-POS» در پایانه­های فروش فاقد چاپگر، پذیرندگان با هماهنگی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت، می‌توانند از تکنولوژی بلوتوث و اتصال به چاپگر برای رسید چاپی استفاده کنند. همچنین در تراکنش‌هایی که با ابزارهای پرداخت مبتنی بر M-POS (موبایل-پوز) انجام می‌شوند، به جای چاپ رسید می‌توانند اقدام به ارسال رسیدهای الکترونیکی به دارنده کارت، از طریق پیام کوتاه کنند.
 
14- براساس بند (5-14-1) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش» چنانچه به اشتباه وجهی به صورت اضافی به حساب پذیرنده واریز شود، پذیرنده مجاز به برداشت وجه واریزی اضافی نبوده و باید در صورت تشخیص، مراتب را سریعا به شرکت ارائه دهنده خدمات مربوطه اطلاع دهد. همچنین مراجع ذیصلاح مجاز هستند رأسا و بدون انجام هیچ تشریفاتی در رفع اشتباه و برگشت وجوه از حساب پذیرنده اقدام کنند. در صورت برداشت سهوی، پذیرنده باید حداکثر ظرف 72 ساعت وجه مربوطه را تأمین کند.
15- براساس بند (5-5-6) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرنده باید دقت کند در زمان انعقاد قرارداد با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت یا پرداخت‌یار، اطلاعات صحیح و معتبر از هویت، صنف و کسب و کار، آدرس و شماره تلفن خود ارائه کند. همچنین درصورت تغییر در صنف، آدرس یا سایر موارد کلیدی ارائه شده به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت جهت شناسایی خود، (از جمله تغییر مندرجات روزنامه رسمی برای اشخاص حقوقی) مجوزهای مربوط را کسب کرده و موارد مربوط را در اسرع وقت به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت و یا پرداخت‌یار اطلاع دهد.
16-  براساس بند (5-7) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرندگان باید دقت کنند پیش از اجازه هرگونه دسترسی به پایانه فروش یا اعمال تغییرات بر روی دستگاه (از قبیل بازدید، تنظیم و رفع عیب دستگاه)، شخص پشتیبانی کننده را احراز هویت کنند.
17- براساس بند (5-7) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»پذیرندگان به هیچ عنوان نباید اطلاعات محرمانه خود مانند رمز ورود به پایانه، اطلاعات حساب خود، اطلاعات کارت متصل به حساب و ...  را به پشتیبان و یا اشخاص ثالث ارائه کنند.
18- براساس بند (5-7) مستند «الزامات پذیرندگان در بهره‌برداری از پایانه‌های فروش»)پذیرنده موظف است پیش از جابجایی پایانه فروش و پایانه‌های قابل حمل و نقل، مراتب را به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت اطلاع دهد.
براساس بند (5) مستند «ضوابط و مقررات انعقاد قرارداد با پذیرندگان(فیمابین شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت و پذیرنده» پذیرنده باید دقت داشته باشد، تنها شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد با پذیرنده حق جمع‌آوری ابزارهای پذیرش را دارد. 

  آرشیو اخبار
 

گزارش اقتصادی شاپرک

در لیست زیر می توانید گزارش های اقتصادی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک را دریافت نمایید:

 

ادامه مطلب

تعریف واژگان

ابزار پذیرش
عبارت است از سخت‌افزار و نرم‌افزاری که امکان تراکنش را برای دارنده کارت فراهم می‌سازد.
ابزار پذیرش به دو دسته ی فعال سیستمی و غیرفعال سیستمی تقسیم می شود:

  • ابزار پذیرش فعال سیستمی: ابزار پذیرشی است که وضعیت آن در سوئیچ شاپرک فعال تعریف شده است.
  • ابزار پذیرش غیرفعال سیستمی: ابزار پذیرشی است که وضعیت آن در سوئیچ شاپرک غیرفعال تعریف شده باشد.

انواع ابزارهای پذیرش
انواع ابزارهای موجود در شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت شامل دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی، ابزار پرداخت اینترنتی، ابزار پرداخت موبایلی، و کیوسک پرداخت است.

کارتخوان فروشگاهی
ابزاری است سیار و یا غیر سیار که با پذيرش کارت بانکي مي تواند امکاني را فراهم کند تا وجه به صورت الکترونيکي از حساب دارنده کارت به حساب پذیرنده منتقل شود.
برای کارتخوان‌های فروشگاهی ویژگی های زیر را می توان در نظر گرفت:

کارتخوان پر تراکنش: کارتخوانی است که در یک بازه زمانی یک ماهه 60 یا بیش از 60 تراکنش داشته باشد و یا مجموع مبالغ تراکنش های آن در یک ماه حداقل 20 میلیون ریال باشد.
کارتخوان کم تراکنش: کارتخوانی است که در یک بازه زمانی یک ماهه، یک یا بیش از 1 و کمتر از 60 تراکنش داشته باشد و مجموع مبالغ تراکنش های آن در یک ماه کمتر از 20 میلیون ریال باشد.
کارتخوان دارای تراکنش: کارتخوانی است که در بازه ی زمانی یک ماه حداقل یک تراکنش داشته باشد.
کارتخوان فاقد تراکنش: کارتخوانی است که در طول یک ماه، هیچ گونه تراکنشی از آن به سوئیچ شاپرک ارسال نشده باشد.

درگاه پرداخت اینترنتی
درگاهی است که امكان انجام هرگونه عمليات پرداخت را بدون حضور کارت و از طريق اينترنت، فراهم مي نمايد.
درگاه پرداخت موبایلی
درگاهی است که امكان انجام هرگونه عمليات پرداخت را بدون حضور کارت و از طريق تلفن همراه، فراهم مي آورد.
کیوسک پرداخت
ابزاری است که امکان دریافت خدمات موجود در صنعت پرداخت الکترونیک را بدون نیاز به نظارت پذیرنده و یا نماینده وی فراهم می‌آورد.

پذیرنده
شخص حقیقی یا حقوقی است که با پذیرش ابزار پرداخت و با استفاده از ابزار پذیرش نسبت به دریافت وجوه ناشی از فروش کالا و یا خدمات، اقدام می‌نماید.
پذیرنده به دو دسته ی فعال سیستمی و غیرفعال سیستمی تقسیم می شود:

  • پذیرنده فعال سیستمی: پذیرنده‌ای است که وضعیت آن در سوئیچ شاپرک فعال تعریف شده است.
  • پذیرنده غیرفعال سیستمی: پذیرنده ای است که وضعیت آن در سوئیچ شاپرک غیرفعال تعریف شده است.

همچنین می‌توان پذیرنده را از لحاظ تعداد فروشگاه‌های زیر مجموعه‌ آن، به سه دسته تقسیم کرد:

  • پذیرنده کلاس یک: پذیرنده‌ای است که تنها یک فروشگاه در زیرمجموعه خود داشته باشد.
  • پذیرنده کلاس دو: پذیرنده‌ای است که بیش از یک و کمتر از ده فروشگاه در زیرمجموعه خود داشته باشد.
  • پذیرنده کلاس سه: پذیرنده‌ای است که ده یا بیش از ده فروشگاه در زیرمجموعه خود داشته باشد.


فروشگاه
مکان فیزیکی یا مجازی که در آن، یک کسب و کار دارای کد صنف و کد تکمیلی صنف از مجموع اصناف معرفی شده در الزامات شاپرک فعالیت نماید.
فروشگاه به دو دسته ی فعال و غیرفعال سیستمی تقسیم می شوند:

  • فروشگاه فعال سیستمی: فروشگاهی است که وضعیت آن فروشگاه در سوئیچ شاپرک فعال تعریف شده است.
  • فروشگاه غیرفعال سیستمی: فروشگاهی است که وضعیت آن فروشگاه در سوئیچ شاپرک غیرفعال تعریف شده است.


قرارداد پذیرندگی
قراردادی که میان پذیرنده و شرکت‌ ارائه دهنده خدمات پرداخت، درخصوص پذیرش کارت‌های بانکی از طریق ابزارهای پذیرش مورد تایید بانک مرکزی ج.ا.ا. و شاپرک، منعقد می‌گردد.

مدل داده پذیرندگان شاپرک
ارتباط موجودیت‌های مستقل در مدل داده پذیرندگان شاپرک به شرح شکل زیر می باشد.

شماره شبا
شناسه حساب بانکی ایران، شماره‌ای‌ 26 رقمی است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در نظام بانکی مشخص می‌کند.

شبکه الکترونیکی پرداخت کارت
شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک، شبکه‌ای است که به منظور ساماندهی نظام پرداخت الکترونیک کشور ایجاد شده و کلیه تراکنش‌های حاصل از « ابزار پذیرش» توسط این شبکه نظارت و کنترل می‌شود و به طور کلی نظارت بر عملکرد فنی و اجرایی و انجام عملیات تسویه را بر عهده دارد.

شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت
شخصیت حقوقی است که در جمهوری اسلامی ایران در قالب شرکت سهامی به ثبت رسیده و بر اساس مجوزی که از بانک مرکزی ج.ا.ا. و شاپرک دریافت می‌نماید و بر طبق مقررات ناظر بر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت، و الزامات و دستورالعمل‌های ابلاغی شاپرک فعالیت می‌نماید.

بانک صادرکننده
بانکی است که کارت بانکی را طبق مقررات و ضوابط بانک مرکزی برای مشتریان خود صادر می‌نماید.

بانک پذیرنده
بانکی است که حساب پذیرنده، به منظور واریز وجوه مربوط به داد و ستدهای کارت‌های بانکی، نزد آن مفتوح است.

دارنده کارت
شخصی که به منظور دریافت خدمات پرداخت الکترونیک از طریق کارت بانکی متصل به حساب بانکی، تقاضای ارسال تراکنش به وسیله‌ ابزارهای پذیرش را دارد.

ابزار پرداخت
به هر گونه وسیله‌ای اطلاق می‌گردد که دارنده آن می‌تواند نسبت به پرداخت هزینه کالا و خدمات از طریق آن اقدام نماید.

انواع خدمات
خدمات موجود در شبکه الکترونیکی پرداخت شامل خرید کالا و خدمات، پرداخت‌های شناسه‌دار و مانده‌گیری است.

خرید کالا و خدمات
خدمتی است که دارنده کارت هزینه کالا و خدمات دریافتی را از طریق ابزارهای پذیرش موجود در شبکه الکترونیکی پرداخت، می‌پردازد.
 
پرداخت شناسه‌دار
پرداخت‌های شناسه‌دار شامل پرداخت قبض، پرداخت قسط و شارژ تلفن همراه می‌باشند به شرح زیر می باشند:

پرداخت قبض
خدمتی است که دارنده کارت با استفاده از شناسه پرداخت و شناسه قبض، هزینه قبوض خود را از طریق ابزارهای پذیرش موجود در شبکه الکترونیکی پرداخت، می‌پردازد.
پرداخت قسط
خدمتی است که دارنده کارت با استفاده از آن، اقساط مربوط به تسهیلات دریافتی خود را از طریق ابزارهای پذیرش موجود در شبکه الکترونیکی پرداخت، می‌پردازد.
شارژ تلفن همراه
خدمتی است که دارنده کارت با استفاده از آن اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از طریق شبکه پرداخت می‌نماید. این خدمت می‌تواند به دو صورت خرید و شارژ هم‌زمان و خرید و شارژ غیر هم‌زمان انجام شود.


مانده گیری
خدمتی است که از طریق آن دارنده کارت به وسیله یکی از ابزارهای پذیرش موجود در شبکه الکترونیکی پرداخت، از میزان موجودی حساب متصل به ابزار پرداخت خود اطلاع حاصل می‌کند.

وضعیت تراکنش ها

تراکنش موفق کاربری
تراکنشی است که از دید کاربر نهایی موفق بوده است (این تراکنش ها با کد پاسخ صفر در سامانه مشخص می شوند).
خطای صادرکنندگی و شتاب
چنانچه در تراکنشی علت بروز خطا، بانک صادرکننده ی کارت یا سامانه ی شتاب باشد و تراکنش از دید شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) ناموفق باشد، خطای صادرکنندگی و شتاب رخ داده است.
خطای پذیرندگی
چنانچه در تراکنشی علت بروز خطا، سوئیچ شرکت ارائه دهنده ی خدمات پرداخت باشد و تراکنش از دید شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) ناموفق باشد، خطای پذیرندگی رخ داده است.
خطای شاپرکی
چنانچه در تراکنشی علت بروز خطا شرکت شاپرک ‌باشد و تراکنش از دید شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) ناموفق باشد، خطای شاپرکی رخ داده است.
خطای کاربری
چنانچه در تراکنشی علت بروز خطا، اشتباهات کاربری (دارنده کارت) باشد و تراکنش از دید کاربر نهایی ناموفق و از دید شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) موفق باشد، خطای کاربری رخ داده است.
خطای کسب و کار
خطایی که به دلیل فرایندهای تعریف شده در راهبری سیستم و بدون دخالت ذینفعان مختلف شبکه الکترونیکی پرداخت کارت پدید می‌آید و عملا هیچ یک از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت، شاپرک، بانک‌های صادرکننده و پذیرنده در وقوع آن نقش ندارند، خطای کسب و کار نامیده می‌شود.
تراکنش موفق سیستمی
تراکنشی است که از دید شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) موفق بوده است. این تراکنش ها شامل خطاهای کاربری و تراکنش های موفق کاربری هستند. خطاهای کاربری، تراکنش موفق سیستمی محسوب می شوند چرا که نمایش دهنده ی نقصی در شبکه نیستند و به علت اشتباه کاربران یا انجام عملیات روزانه ی سیستم رخ داده اند.
تراکنش ناموفق سیستمی
تراکنشی است که از دید شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) ناموفق بوده است. این تراکنش ها شامل خطاهای صادرکنندگی و شتاب، خطاهای شاپرکی و خطاهای پذیرندگی می باشند.
تراکنش موفق سیستمی شاپرکی
تراکنشی است که از دید سوئیچ شاپرک موفق است و کل تراکنش‌های شبکه پرداخت بجز تراکنش‌های خطای شاپرکی را شامل می‌شود.

 
انواع تراکنش

تراکنش دارنده کارت
به تراکنش های ارسالی از طرف دارنده ی کارت گفته می شود که با شناسه ی 200 و 100 وارد شبکه ی پرداخت (شاپرک) می‌شوند. در این تراکنش ها با شناسه ی 200 عملیات برداشت از کارت انجام می شود ولی با شناسه ی 100 عملیات مالی انجام نشده و تنها خدمت مانده گیری ارائه می شود.
تراکنش تأییدیه انجام تراکنش
به تراکنش هایی گفته می شود که توسط شرکت ارائه دهنده ی خدمات پرداخت ارسال می شود. هدف از این تراکنش ها تاییدیه انجام تراکنش و درخواست برای واریز مبلغ برداشتی از کارت به حساب پذیرنده است. مطابق این درخواست ها عملیات واریز به حساب پذیرنده در سیکل های زمانی مشخص انجام می گیرد. شناسه ی این تراکنش ها 220 است. شرکت-های ارائه دهنده ی خدمات پرداخت، معادل یک cut-off یا تغییر روز مالی (حداکثر 48 ساعت) فرصت دارند این تراکنش را به ازای هر تراکنش دارنده ی کارت ارسال کنند.
تراکنش اصلاحیه
اگر تراکنش دارنده ی کارت دچار خطا شود ولی برداشت از کارت انجام شده باشد، یک تراکنش اصلاحیه در شبکه تولید می‌شود تا متعاقب آن، مبلغ برداشت شده به دارنده ی کارت بازگردد. شناسه ی این تراکنش ها 420 است.
تراکنش معوق
تراکنش دارنده ی کارت که موفق کاربری بوده است و به ازای آن تراکنش درخواست واریز تا 48 ساعت به سوییچ شاپرک ارسال نشده است را تراکنش معوق می گویند (معادل تراکنش موفق کاربری با شناسه ی 200 که تراکنش 220 آن در مدت مجاز ارسال نشده است).
تراکنش مالی
تراکنشی است که نوع خدمت آن خرید کالا و خدمات، پرداخت قبض و یا خرید شارژ می باشد. در این تراکنش ها پول از دارنده ی کارت کسر می شود و عملیات مالی انجام می پذیرد.

ادامه مطلب

تماس با شاپرک

شماره تماس: 75105000
شماره تماس: 15-26404901
شماره فکس: 22228121
کد پستی: 14811-15479
پست الکترونیکی: info@shaparak.com

 

 

ادامه مطلب
 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک می باشد.